Δήμοι
Διάφορα
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας
Η αρχαία Μεσσήνη βρίσκεται στους πρόποδες του όρους Ιθώμη. Χτίσθηκε από τον Επαμεινώνδα το 370 με 369 π.Χ.. Η πόλη οχυρώθηκε για να αντέχει στις επιδρομές των Σπαρτιατών. Το τείχος της είχε μήκος 9 χλμ και πάχος σχεδόν 3 μέτρων και έφερε, σε μικρά διαστήματα, διώροφους ισχυρούς πύργους. Σώζονται εκτεταμένα τμήματα της οχύρωσης κυρίως δεξιά και αριστερά από τις δυο πλευρές της αρκαδικής πύλης.
Σήμερα μπορεί να δει κανείς την περιοχή του Ασκληπιείου, το θέατρο, το βουλευτήριο και το ναό της Άρτεμης. Σώζονται ακόμη τμήματα του σταδίου και το «Σεβαστείον» ή «Καισαρείον».
Ο ναός του Επικούριου Απόλλωνα είναι ένας από τους σπουδαιότερους και επιβλητικότερους της αρχαιότητας. Ανεγέρθηκε το δεύτερο μισό του 5ου αιώνα π.Χ. (420-410 π.Χ;) και αποδίδεται στον Ικτίνο, τον αρχιτέκτονα του Παρθενώνα. Το μνημείο αυτό με την πανανθρώπινη σημασία και συνάμα ένα από τα καλύτερα σωζόμενα της κλασικής αρχαιότητας ήταν το πρώτο στην Ελλάδα που περιλήφθηκε στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO το 1986. Τμήμα της ζωφόρου του ναού αποσπάστηκε το 1814 και εκτίθεται στο Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο.
Το κάστρο της Κορώνης χτίσθηκε τον 6ο ή 7ο αιώνα μ.Χ.. Είναι από τα ελάχιστα κάστρα που στο εσωτερικό τους σώζονται οικίες και ναοί. Ξεχωρίζουν η εκκλησία της Αγίας Σοφίας και του Αγίου Χαραλάμπους.
Το Κάστρο της Μεθώνης είναι κατασκευασμένο τον 7ο αιώνα πάνω σε ένα βραχώδες ακρωτήριο το οποίο χρησιμοποιήθηκε και ως αμυντικό φρούριο των Βυζαντινών (395 μ.Χ. – 1204 μ.Χ.). Στο βόρειο τμήμα του συναντάμε την οχυρωμένη ακρόπολη, ενώ μέσα στο χώρο του βρίσκονται πολλά και σημαντικά κτίσματα, μεταξύ των οποίων ερείπια οικιών, δύο τουρκικά λουτρά, η βυζαντινή εκκλησία της Αγίας Σοφίας, ο Ναός Μεταμόρφωσης του Σωτήρος, αρκετές δεξαμενές καθώς και λείψανα νεκροταφείου Βρετανών αιχμαλώτων του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Η Πύλος φιλοξενεί δυο κάστρα, το Νιόκαστρο και το Παλαιόκαστρο. Το Παλαιόκαστρο ή Παλιοναβαρίνο, κτισμένο από τους Φράγκους γυρω στο 1278, έχει ορθογώνιο σχήμα με πολλούς τετράγωνους και στρογγυλούς πύργους. Δίπλα στο κάστρο βρίσκεται η αναφερόμενη από τον Παυσανία σπηλιά του Νέστορα, όπου σύμφωνα με την παράδοση ο Ερμής έκρυψε τις αγελάδες τις οποίες είχε κλέψει από τον Απόλλωνα ενώ , σύμφωνα πάλι με το μύθο, ο Νηλέας και ο γιος του Νέστορα χρησιμοποιούσαν τη σπηλιά για στάβλο. Το Νιόκαστρο κατασκευάστηκε το 1573 από τους Οθωμανούς στην είσοδο του φυσικού όρμου του Ναβαρίνου και αποτελείται από το επάνω και το κάτω κάστρο. Χαρακτηριστική στο επάνω κάστρο είναι η ακρόπολή του, εξαγωνικού σχήματος. Στον εσωτερικό χώρο του κάστρου υπάρχει ένα τουρκικό υδραγωγείο και τα ερείπια της γοτθικής εκκλησίας της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Η εκκλησία χτίστηκε από τους Φράγκους, στη συνέχεια μετατράπηκε σε τζαμί και σήμερα λειτουργεί ως ορθόδοξος Ναός.
Τα ανάκτορα του βασιλιά Νέστορα αποτελούν ένα από τα καλύτερα μυκηναϊκά ανάκτορα που έχουν σωθεί κτίστηκαν γύρω στο 13ο αιώνα π.Χ. Στα ανάκτορα αυτά έχουν βρεθεί πολλές τοιχογραφίες που παριστάνουν λυράρηδες και γρύπες, δάπεδα με γραπτές διακοσμήσεις ενώ ο επισκέπτης πρέπει να σταθεί και στις χίλιες πινακίδες όπου διασώζεται η δεύτερη πιο παλιά μορφή της γλώσσας μας, η αρχαία ελληνική διάλεκτος της Γραμμικής Γραφής Β΄.
Η Βοϊδοκοιλιά είναι μια από τις πιο δημοφιλείς παραλίες της Μεσσηνίας. Αποτελείται από έναν σχεδόν ολοστρόγγυλο κόλπο από ψιλή αμμουδιά, που εγκλωβίζει μέσα του πεντακάθαρα γαλαζοπράσινα νερά. Δίπλα στην παραλία, προσφέρει τη σκιά του ένας μεγάλος βράχος. Ο χώρος θεωρείται αρχαιολογικός, οπότε ο πολιτισμός δεν έχει καταφέρει να αλλοιώσει το μέρος, και επικρατεί μία όμορφη ησυχία παρά τον αρκετό κόσμο που επισκέπτεται την παραλία.
Η Αγία Θεοδώρα είναι ένας ναός του 10ου αιώνα. Σύμφωνα με την παράδοση με τον τοπικό θρύλο τα δάκρυα της Αγίας έγιναν ποτάμι και τα μαλλιά της δένδρα. Ο επισκέπτης μπορεί να αντικρίσει το εκπληκτικό θέαμα δεκαεφτά δέντρων ηλικίας 200-250 περίπου χρόνων που στηρίζονται στη στέγη του ναού.
Πληροφορίες – Εκδοτήρια: 27210 28581
Λογιστήριο: 27210 21559 (επιλογή τηλεφωνητή -1-)
Γραμματεία: 27210 22823 (επιλογή τηλεφωνητή -2-)
Γραφείο Κίνησης: 27210 23145 (επιλογή τηλεφωνητή -3-)
Αποθήκη Δεμάτων: 27210 26428
Εκδοτήρια: 210 5233810 – 210 5134293
Γενικές πληροφορίες : 210 5124910
Αποθήκη δεμάτων: 210 5134273
ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ | ΤΗΛΕΦΩΝΟ |
ΑΛΛΑΓΗ | 2724041294 |
ΑΝΔΡΟΥΣΑ | 2722042274 |
ΑΣΠΡΟΧΩΜΑ | 2721069486 |
ΒΟΥΝΑΡΙΑ | 2725041783 |
ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΟΙ | 2763022223 |
ΔΩΡΙΟ | 2765031219 |
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | 2310595403-73 |
΄΄ ΄΄ | 2310595470 |
ΙΣΘΜΟΣ | 2741075410-11 |
ΙΩΑΝΝΙΝΑ | 26510 26286 – 26510 27442 |
ΚΑΜΠΟΣ | 2721071220 |
ΚΟΚΛΑ | 2765031556 |
ΚΟΠΑΝΑΚΙ | 2765022340 |
ΚΟΡΙΝΘΟΣ | 27410 73987 |
ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ | 2761022260 |
ΛΑΡΙΣΑ | 2410551133 |
ΛΑΜΙΑ | 22310602184 |
ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ | 2724022790 |
ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΟΣ | 2722081040 |
ΜΕΣΣΗΝΗ | 2722022234 |
ΝΕΑ ΚΟΡΩΝΗ | 2725031544 |
ΠΑΤΡΑ | 2610 623888 |
ΠΕΙΡΑΙΑΣ | 2104125200 |
ΠΛΑΤΣΑ | 2721074226 |
ΠΥΛΟΣ | 2723022230 |
ΣΟΥΛΗΝΑΡΙ | 2723051213 |
ΣΤΟΥΠΑ | 2721077899 |
ΤΡΙΠΟΛΗ | 2710222560 |
ΤΣΟΥΚΑΛΕΙΚΑ | 2724022915 |
ΦΙΛΙΑΤΡΑ | 2761033516 |
ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ | 2723051283 |
ΧΑΡΑΚΟΠΟΙΟ | 2725041280 |
ΧΩΡΑ | 2763031905 |
Αρτέμιδος (Έναντι Κεντρικής Αγοράς), 24100 Καλαμάτα – Τηλ. 27210 28581
Αρτέμιδος 103, Καλαμάτα – Τηλ. 27210 27172, 27210 20700
Σωκράτους 59, 10431 Αθήνα – Τηλ. 210 5237889, 210 5246805
Δευτέρα – Παρασκευή: 07.00 – 17.00
Σαββατοκύριακο: Κλειστά
Άστιγγος 2, 18531 Λιμάνι Πειραιά – Τηλ. 210 4125200, 210 4125250, 210 4124800, 210 4124900
Με την παρούσα Βεβαιούται ότι, το αντίτιμο της τιμής του εισιτηρίου , από 20/12/2023 με βάση την υπ’ αριθ. B-384209/7141/2023 Απόφαση Υπουργείου Υποδομών, και Μεταφορών, στις παρακάτω διαδρομές έχει ως ακολούθως:
ΔΙΑΔΡΟΜΗ | ΤΙΜΗ |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΑΓΡΙΝΙΟ | 34,60 € |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΑΘΗΝΑ | 24,20 € |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΑΡΤΑ | 43,20 € |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ- ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | 70,80 € ** |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΙΣΘΜΟΣ | 17,20 € |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ | 46,60 € |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΚΟΡΩΝΗ | 5,50 € |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ | 7,70 € |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΛΑΡΙΣΑ | 56,90 € |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΛΑΜΙΑ | 43,40 € |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΜΕΘΩΝΗ | 6,60 € |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΠΑΤΡΑ | 24,90 € |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΠΥΛΟΣ | 5,50 € |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΤΡΙΠΟΛΗ | 8,90 € |
ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΦΟΙΝΙΚΟΥΝΤΑ | 8,40 € |
ΑΘΗΝΑ-ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΣ | 29,30 € |
ΑΘΗΝΑ-ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΟΙ | 28,30 € |
ΑΘΗΝΑ-ΚΑΡΔΑΜΥΛΗ | 28,20 € |
ΑΘΗΝΑ-ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ | 25,20 € |
ΑΘΗΝΑ-ΚΟΡΩΝΗ | 29,70 € |
ΑΘΗΝΑ-ΜΕΘΩΝΗ | 30,80 € |
ΑΘΗΝΑ-ΠΕΤΑΛΙΔΙ | 27,20 € |
ΑΘΗΝΑ-ΠΥΛΟ | 29,80 € |
ΑΘΗΝΑ-ΣΤΟΥΠΑ | 29,00 € |
ΑΘΗΝΑ-ΦΙΛΙΑΤΡΑ | 26,80 € |
* Οι τιμές αφορούν σε ολόκληρα εισιτήρια
** Για νεοσυλλέκτους στρατεύσιμους η τιμή διαμορφώνεται στα 60,00 €
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Αριθ. οικ. Β 36934/2805
ΦΕΚ 682/Β/10-7-2002
Έκδοση χάρτη υποχρεώσεων προς τον καταναλωτή (Χ.Υ.Κ.) των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου του ν.2963/2001 (Α’268)
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 15 του ν. 2963/2001 (Α’268).
2. Το Π.δ.229/94 (Α΄134) Γενικός κανονισμός Προσωπικού Κοινών Ταμείων Εισπράξεως Λεωφορείων (ΚΤΕΛ).
3.Το άρθρο 29α του Ν.1558/85 (Α’ 137) «Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα» όπως σ’ αυτό προστέθηκε το άρθρο 27 του Ν.2801/92 (Α΄154) και αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2α του άρθρου 1 του Ν. 2469/97 (Α’38).
4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού
Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Εκδίδουμε το Χάρτη Υποχρεώσεων προς τον καταναλωτή, των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου ως εξής:
Άρθρο 1
Υποχρεώσεις των Συγκοινωνιακών φορέων
1. Οι συγκοινωνιακοί φορείς και τα όργανα αυτών, υποχρεούνται να:
α. Εξυπηρετούν τις τακτικές λεωφορειακές γραμμές, που υπάγονται σε καθένα από αυτά.
β. μεριμνούν για την καθαριότητα, την ευπρεπή εμφάνιση, την ασφαλή κυκλοφορία των λεωφορείων, καθώς και τη συντήρηση με σκοπό τη μείωση περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη χρήση τους. Την υποχρέωση αυτή έχουν και οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων.
γ. εισπράττουν τα καθορισμένα αντίτιμα εισιτηρίων και αναρτούν σε εμφανή θέση το ισχύον τιμολόγιο.
δ. τηρούν με ακρίβεια τα καθορισμένα δρομολόγια και δρομολογούν έκτακτα όποτε το επιβάλλουν οι ανάγκες εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού,
ε. διατηρούν σε καλή κατάσταση σταθμούς, πρακτορεία άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων και στέγαστρα αναμονής επιβατών, τοποθετούν πινακίδες αφετηριών και στάσεων και λαμβάνουν γενικά κάθε μέτρο χρήσιμο για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού,
στ. πληροφορούν το επιβατικό κοινό για το δίκτυο και τα δρομολόγια των επιβατικών γραμμών, καθώς και για κάθε άλλο χρήσιμο στοιχείο.
ζ. προβαίνουν σε κρατήσεις θέσεων. Η κράτηση θέσεων είναι υποχρεωτική για το Κ.Τ.Ε.Λ. έως και μία ώρα πριν την εκτέλεση του δρομολογίου,
η. μεριμνούν για την ασφαλή μεταφορά των επιβατών, των αποσκευών αυτών και των ασυνόδευτων μικροδεμάτων.
θ. μεριμνούν για την ακριβή εκτέλεση του προγραμματισμένου έργου, ιδίως όσον αφορά τη συχνότητα, την τήρηση των δρομολογίων, του χρόνου διαδρομής.
ι. μεριμνούν για την ικανοποιητική εξυπηρέτηση των επιβατών κατά τη διάρκεια της μεταφοράς και κατά την παραμονή τους στους χώρους αναμονής και άφιξης-αναχώρησης λεωφορείων.
ια. διαθέτουν οργανωμένες υπηρεσίες πληροφοριών (Γραφείο εξυπηρέτησης κοινού) στους σταθμούς αφιξοαναχώρησης.
ιβ. διαθέτουν οργανωμένη υπηρεσία παραλαβής δεμάτων και φύλαξης απολεσθέντων αντικειμένων.
ιγ. απαγορεύουν τη μεταφορά εύφλεκτων και εκρηκτικών υλών,
ιδ. απαγορεύουν τη μεταφορά ζώων, πλην των περιπτώσεων ζώων συνοδείας αναπήρων ή μικρών κατοικίδιων ζώων, που μεταφέρονται με κατάλληλα για το σκοπό αυτόν μέσα.
ιε. Τοποθετούν τόσο στους σταθμούς και τα πρακτορεία όσο και μέσα στα λεωφορεία «Κιβώτια παραπόνων – υποδείξεων».
ιστ. Απαγορεύουν τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μέχρι έξι (6) ετών χωρίς πρόσωπo ποu vα τα συνοδεύει. Τo συνοδεύον τα παιδιά αυτά πρόσωπο επιμελείται της ασφαλούς μεταφοράς αυτών και καταλαμβάνουν μαζί με το παιδί μία θέση επιβάτου η οποία βρίσκεται όπισθεν άλλου καθίσματος.
lζ. Επιτρέπουν σε παιδιά ηλικίας από έξι (6) έως δεκαπέντε (15) ετών να χρησιμοποιούν ανά τρία διπλό, ενιαίο κατά την έδρα και ερεισίνωτο, κάθισμα, εφ’ όσον ευρίσκεται όπισθεν άλλου καθίσματος επιβάτου.
ιη. Παρακολουθούν σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, τα σχετικά δελτία των μέσων ενημέρωσης και όταν παρίσταται ανάγκη, λόγω διακοπής συγκοινωνιών μέσω πορθμείων ή άλλων θέσεων, λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα (αναβολή δρομολογίων, ενημέρωση του επιβατικού κοινού κατά το χρόνο αναχωρήσεως κ.λ.π.) προς αποφυγή οποιασδήποτε ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού που είναι δυνατόν να προληφθεί.
lθ. Επιστρέφουν το 70% της τιμής του εισιτηρίου στον επιβάτη σε περίπτωση που ακυρώσει την κράτηση της θέσεως σε δρομολόγιο υπεραστικής γραμμής 8 ώρες τουλάχιστον προ της αναχωρήσεως, ή το 50% σε περίπτωση που ακυρώσει την κράτηση της θέσεως εντός 8 ωρών προ της ώρας αναχωρήσεως.
κ. τροποποιούν τα εισιτήρια, αντί της προηγούμενης ακύρωσης, όσον .αφορά τη ημερομηνία του ταξιδιού ή τα μεταβιβάζουν σε άλλα πρόσωπα χωρίς καμία επιβάρυνση των προσώπων αυτών (επιβαλλομένης στην περίπτωση μεταβιβάσεως κανονικού εισιτηρίου σε πρόσωπο το οποίο δικαιούται εισιτήριο μειωμένης τιμής ή ελευθέρας διακινήσεως της επιστροφής των αντιστοίχων χρημάτων στον αρχικό κάτοχο του εισιτηρίου). Εφόσον σε κάθε περίπτωση (ακύρωσης ή μεταβολής του προορισμού ή δρομολογίου ή αλλαγής επιβάτου ή αλλαγής ημερομηνίας) υπάρχει θεώρηση επί του εισιτηρίου από τον αρμόδιο υπάλληλο του ΚΤΕΛ και μόνον.
κα. Αναρτούν τον Χ.Υ.Κ. σε εμφανή σημεία των σταθμών και πρακτορείων άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων όσο και μέσα σε αυτά και τον διαθέτουν στο επιβατικό κοινό με κάθε πρόσφορο μέσο.
Άρθρο 2
Υποχρεώσεις προσωπικού
Το προσωπικό των συγκοινωνιακών φορέων, καθώς και οι ιδιοκτήτες λεωφορείων που υπάγονται εξαιτίας της εργασίας τους σε μία από τις κατηγορίες του προσωπικού οφείλουν:
α. Να έχουν ευπρεπή εμφάνιση και να φέρουν την ειδική στολή για όσους επιβάλλεται, κατά την ώρα της Υπηρεσίας διατηρημένη σε καλή κατάσταση.
β. Να συμπεριφέρονται προς το επιβατικό κοινό με ευγένεια, σοβαρότητα και προθυμία και να φροντίζουν για την πλήρη και άμεση εξυπηρέτησή του.
γ. Να επιδεικνύουν ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή όταν πρόκειται για εμποδιζόμενα άτομα (ηλικιωμένα πρόσωπα, έγκυες γυναίκες και άτομα με ειδικές ανάγκες).
δ. Να δίδουν με προθυμία κάθε χρήσιμη πληροφορία που ανάγεται στην αρμοδιότητά τους, ιδίως για τα δρομολόγια, αφίξεις αναχωρήσεις λεωφορείων κ.λ.π.
ε. Να μην καπνίζουν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.
στ. Να επιμελούνται με υπευθυνότητα της παραλαβής και παράδοσης των αποσκευών των επιβατών και των ασυνόδευτων μικροδεμάτων.
ζ. Οι ελεγκτές των εισιτηρίων να επιδεικνύουν την υπηρεσιακή τους ταυτότητα κατά τη διάρκεια του ελέγχου.
η. Οι οδηγοί των λεωφορείων να τοποθετούν το ονοματεπώνυμό τους σε ορισμένη θέση και να αλλάζουν την οθόνη του λεωφορείου.
θ. Να μεριμνούν ώστε οι επιβάτες να μην ανοίγουν τα παράθυρα του λεωφoρείoυ όταν λειτουργεί ο κλιματισμός ή όταν αντιτίθενται άλλοι επιβάτες σε αυτό.
ι. Να μην επιτρέπουν στους επιβάτες να προβαίνουν σε οποιαδήποτε ενέργεια που μπορεί να προκαλέσει φθορά στο λεωφορείο.
ια. Να μην επιτρέπουν στους επιβάτες να καπνίζουν μέσα στο λεωφορείο.
ιβ. Να συνιστούν στους επιβάτες να παραχωρούν τη θέση τους σε άτομα που χρήζουν βοηθείας (έγκυες, ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες) κατά τη διάρκεια δρομολογίων με λεωφορεία στα οποία επιτρέπεται η μεταφορά όρθιων επιβατών.
Άρθρο 3
Δικαιώματα καταναλωτών καθώς και αποζημίωσης αυτών
1. Αναφορές πολιτών για παραβάσεις των υποχρεώσεων που καθορίζονται με την παρούσα και τον κανονισμό .του προσωπικού των συγκοινωνιακών φορέων υποβάλλονται στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, όπου η έδρα του συγκοινωνιακού φορέα, η οποία τις παραπέμπει στα αρμόδια όργανα που ορίζουν οι διατάξεις και κανονισμοί του άρθρου 4 της παρούσης για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων με αιτιολογημένη απόφασή τους.
2. Κάθε συγκοινωνιακός φορέας υποχρεούται στην αποζημίωση των καταναλωτών για τις εξής περιπτώσεις:
α. Για απώλεια αποσκευών ποσό ελάχιστης αποζημίωσης 30€.
β. Για απώλεια ασυνόδευτων μικροδεμάτων ποσό ελάχιστης αποζημίωσης 15 €.
γ. Για μη παραλαβή επιβάτη υπαιτιότητας του συγκοινωνιακού φορέα από αφετηρία ή προκαθορισμένη στάση το τριπλάσιο της αξίας του εισιτηρίου.
Άρθρο 4
Παραβάσεις – κυρώσεις
1. Στα διοικητικά όργανα των φορέων παροχής συγκοινωνιακών έργου και στους ιδιοκτήτες λεωφορείων που παραβαίνουν τις διατάξεις της παρούσας επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν.2963/2001.
2. Στο προσωπικό των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου επιβάλλονται ποινές που προβλέπει ο κανονισμός αυτών, όπως ισχύει κάθε φορά, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και διοικητικό πρόστιμο σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 14 και του άρθρου 17 του Ν.2963/2001.